Er zijn wat dingen veranderd - Reisverslag uit Sliema, Malta van Erwin Boxtel - WaarBenJij.nu Er zijn wat dingen veranderd - Reisverslag uit Sliema, Malta van Erwin Boxtel - WaarBenJij.nu

Er zijn wat dingen veranderd

Door: Erwin van Boxtel

Blijf op de hoogte en volg Erwin

09 Mei 2015 | Malta, Sliema

Er zijn wat dingen veranderd rondom stage. Na overleg met school en overleg met mijn bemiddelingsbureau Easy Job Bridge is er besloten dat ik zou stoppen.
Laat ik bij het begin beginnen.

Deze stage werd ons aangeraden door een vriend van Anouk die hier vorig jaar ook stage heeft gelopen. Het enige verschil is dat Simon Mamo Real Estate sinds dit jaar een ander baas heeft. Deze baas heeft duidlelijk nog nooit een lesje personeels management gehad of iets dergelijks want hij vraagt dingen van het personeel die niet haalbaar zijn. Hij is enorm bod en gaf mij bijvoorbeeld de schuld van dingen die hij zelf fout deed. Hij heeft in de 2 weken dat ik er stage liep me 1 keer gezien en me die dag 2 keer bedreigd me te ontslaan. Onder die baas heb je nog een soort manager die alle stagiaires aanstuurt maar die word net zo hard aangepakt door de baas als iedere andere. Hij werkt namelijk van 08:00 tot 23:00 om al zijn werk af te kunnen krijgen. Hij reageerde dat dan natuurlijk ook weer af op ons.

Om op mijn stage plek te komen kon ik alleen bus 225 nemen maar die kwam vaak gewoon niet. Ik heb vaak letterlijk een uur op de bus gewacht en op de terug weg weer een uur. En dat is geen pretje als je er vervolgend nog een half uur in moet zitten. Ik vroeg de manager of het mogelijk was om mijn werk in een ander kantoor van hun te kunnen doen wat dichter bij voor mij was en waar ik niet meer met bus 225 heen hoefden. Op mijn 1e mail kreeg ik geen antwoord en op de 2e mail een week later wat overigens een nette mail was of dat een mogelijkheid zou zijn kreeg ik als antwoord: “NO!!!!!”
Ik had er ook dagen bijzitten dat er niemand wat tegen me zij. Zelfs als ik eind van de dag Chao riep naar iedereen op kantoor keek er helemaal niemand op en laat staan dat iemand wat terug zij.

Ik ben dus gestopt omdat ze gewoon niet fatsoenlijk om kunnen gaan met hun personeel.

Nu is mijn bemiddelingsbureau op zoek naar een nieuwe stage. Ik kan mogelijk bij een gemeentehuis in Msida gaan werken. Dinsdag krijg ik daar meer over te horen.

Dit is allemaal goed klote omdat ik liever meteen een leuke en goeie stage had maarja dit is ook weer een leer proces aangezien ik hier zit en school zo’n 2.000 km verderop zit.

  • 09 Mei 2015 - 19:11

    Drieke Van Der Pouw Kraan:

    Erwin, wat is dit voor jouw lastig. Het was zo leuk wat je deed. Ik hoop, dat er gauw een oplossing is.

  • 09 Mei 2015 - 19:20

    Marjolein:

    Dat is vervelend allemaal zo ver weg! Ik hoop voor je dat je snel een leuke nieuwe stage in de buurt hebt!

  • 09 Mei 2015 - 19:31

    Orlando:

    wat is dit een nare ervaring als stagiaire. ik hoop dat je het nog naar je zin hebt en dat er ook een oplossing komt. maar misschien is je volgende plek super. iig succes erwin.

  • 09 Mei 2015 - 20:54

    Melvin:

    Sterkte Erwin. Dat is inderdaad niet netjes tegen een jonge stagiair. Gelijk heb je dat je opstapt. Ik hoop voor je dat je iets anders kan vinden!! Succes

  • 12 Mei 2015 - 20:04

    Walther:

    Hoi Erwin, Wat een vervelend verhaal. Hopelijk kan het een en ander snel voor je opgelost worden.
    Laat de moet niet zakken. Hopelijk vind je snel een leuke en leerzame stage.
    Groet Walther

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Erwin

Actief sinds 14 April 2015
Verslag gelezen: 290
Totaal aantal bezoekers 3988

Voorgaande reizen:

18 April 2015 - 05 Juli 2015

Buitenlandse Stage

Landen bezocht: